سعید نجم روشن

مهارت‌ها                       

  • مسلط به زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن و مکالمه)
  • مسلط به کاربری کامپیوتر و نرم افزارهای Microsoft office ، Microsoft Project
  • آشنایی کامل با استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2008
  • آشنایی با نرم افزارهای فنی مهندسیAutoCAD ،Carrier، ‍ و ...

مدارک و گواهینامهها      

  • مدرک زبان«IELTS» با نمره 5 (اخذ شده در سال 83)
  • مدرک زبان «MCHE» با نمره 54 (اخذ شده در سال 92)
  • پروانه اشتغال «پایه 1 مهندسی تاسیسات ساختمان» از سازمان نظام مهندسی
  • گواهینامه دوره «مکاتبات فنی و بازرگانی به زبان انگلیسی» از مرکز آموزشی پتروشیمی راهبران
  • گواهیـنامه دوره های مختلف فنی و تخصصی برگزار شده در مراکز آموزش پتروشیمی و دانشگاه هــا
  • گواهینامه دوره «ممیزی سیستم کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO9001:2008» از شرکت مرزبان کیفیت

فعالیتهای علمی، پژوهشی و تالیفی        

کتاب:

  1. تالیف کتاب «آیین نیکنامی»؛ گزیده ای از شرح حال و زندگی شخصیت های برجسته علمی، صنعتی، فرهنگی و کار آفرینی؛ انتشارات چاپ و نشر بازرگانی؛ 1400
  2. ناظر ارشد کتاب «کرانه کوه و کویر؛ مروری بر توانمندی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گرمسار، آرادان و ایوانکی»؛ انتشارات صدرا سپاهان؛ 1399
  3. ترجمه کتاب «رازهای مدیریت »؛ انتشارات چاپ و نشر بازرگانی؛ 1399
  4. ویراستاری علمی ترجمه کتاب «رازهای مصاحبه»؛ انتشارات چاپ و نشر بازرگانی؛ 1400
  5. ویراستاری علمی ترجمه کتاب «اجرای استراتژی تبدیل استراتژی به اقدام در سازمان های پیچیده»؛ انتشارات چاپ و نشر بازرگانی؛ 1399

پایان نامه‎ها:

  • دکتری:                 «ارائه و تبیین مدل شهرت ملی به عنوان چارچوبی برای سیاستگذاری بازرگانی؛ مطالعه موردی: صنایع مصنوعات فلزی ایران»؛ شهریور 96
  • کارشناسی ارشد:  «بررسی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر حسن شهرت شرکت به عنوان یک مزیت رقابتی، مطالعه موردی: صنایع لوازم خانگی ایران»؛ اسفند 87
  • کارشناسی:       «بررسی عوامل موثر بازگشت فنری ورق در فرایند خمکاری و مدل سازی نرم افزاری توسط نرم افزار ANSYS»؛ آبان 82

مقالات چاپ شده:

  1.  «شهرت ملی؛ مفاهیم، چالش‌ها و رویکردها»؛ مجله علمی-پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی؛ اسفند 96
  2. »Interactions Between Nation Branding and Corporate Branding«; Journal of Fundamental and Applied Sciences؛ Feb 2017
  3. »Identifying National Reputation Conceptual Model Using Grounded Theory«; Journal of Fundamental & Applied Science; Feb 2016
  4. «بررسی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر حسن شهرت شرکت به عنوان یک مزیت رقابتی، مطالعه موردی: صنایع لوازم خانگی ایران»؛ مجله علمی-پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی؛ اردیبهشت 90
  5. «حسن شهرت در کسب و کار؛ پارادایم مدیران امروز»؛ مجله علمی-ترویجی راهبرد توسعه؛ اسفند 91

مقالات پذیرش شده:

  1. «مدیریت و نگرش سیستمی به عالم غیب و شهود»؛ مجله علمی-ترویجی مدیریت اسلامی؛ مهر 91
  2. چکیده مقاله با عنوان «Important Factors of Reputation in the Iran Business Environment» در دوازدهمین کنفرانس بینالمللی «Reputation, Brand, Identity & Competitiveness»؛May 2008 ؛ اردیبهشت 87
  3. ارائه مقاله با عنوان «حسن شهرت در شرکت های لوازم خانگی ایران» در نخستین همایش تولید و بازار لوازم خانگی ایران و جهان؛ مهر 88

عضویت در کمیتههای تدوین استاندارد:

 

  • استاندارد ملی معیار مصرف و برچسب انرژی دیگ و مشعل موتورخانه
  • استاندارد ملی معیار مصرف و برچسب انرژی یخچال و فریزر خانگی
  • استاندارد ملی معیار مصرف و برچسب انرژی اجاق گازسوز خانگی
  • استاندارد ملی معیار مصرف و برچسب انرژی رادیاتور تاسیساتی
  • استاندارد ملی معیار مصرف و برچسب انرژی ماشین ظرفشویی
  • استاندارد ملی سامـانه های گرمایش از کف

فعالیت های آموزشی      

  • تدریس دروس کارشناسی مدیریت بازرگانی در دانشگاه پیام نور تهران
  • تدریس دوره های ضمن خدمت مدیریتی و برخی از مهارت هایICDL  در سازمان های دولتی و خصوصی  
  • ترجمه و تدوین پوستر آموزشی مفاهیم و راهکار جامع مدیریت پروژه با عنوان «نقشه راه پروژهProject RoadMap-» و عضویت در تیم www.Project-Roadmap.com

اطلاعات تکمیلی:            متولد 1359؛ متاهل؛ معاف از خدمت سربازی (غیر پزشکی)